امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

پیش بینی ورود بیش از ۸ میلیون زائر در دهه آخر صفر| ایجاد ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان در مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۳۰۳۱
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
پیش بینی ورود بیش از ۸ میلیون زائر در دهه آخر صفر| ایجاد ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان در مشهد+ فیلم
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به طور کلی پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هشت میلیون زائر در یک بازه زمانی کوتاه به مشهد مشرف شوند. این تعداد سال گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر بود.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز، ۱۶ شهریور، در نشست خبری قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال مسئولیت سنگینی برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر بر دوش ماست.

وی اضافه کرد: براساس آمار طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۰۰ نفر وارد مشهد شده‌اند که این تعداد در مقایسه با روز نخست از روز‌های پایانی ماه صفر سال پیش، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. در حقیقت ۱۳۴ هزار و ۳۷۲ نفر با وسیله شخصی، ۲۰ هزار و ۹۵۶ نفر از طریق قطار، ۱۱ هزار و ۳۹۸ نفر به وسیله هواپیما و ۸۲۰۵ نفر با اتوبوس وارد مشهد شده‌اند.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: به طور کلی پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هشت میلیون زائر در یک بازه زمانی کوتاه به مشهد مشرف شوند. این تعداد سال گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر بود. از همین رو بسیج امکانات باید در سطح کشور صورت گیرد و لازم است بسیاری از نهاد‌ها پای کار بیایند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شرایط دهه پایانی ماه صفر در مشهد متفاوت است، گفت: به طور دقیق‌تر هر سال ما پذیرای تعداد زیادی زائر بوده‌ایم، ولی امسال حجم زیادی زائر خارجی نیز به مشهد سفر خواهند کرد.

ایجاد ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در مشهد

گنابادی‌نژاد گفت: دهه آخر صفر پارسال برای ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان فراهم شد که این حجم امسال به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار این‌ها خدمات‌رسانی در حوزه‌های بهداشت و درمان و امداد جاده‌ای نیز با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی تمهیدات لازم برای دهه پایانی ماه صفر پیش‌بینی شده است. در حال حاضر ۱۵ استان در زمینه‌های هلال احمر و امداد و نجات جاده‌ای مامور شده‌اند تا در دهه آخر صفر به مشهد‌کمک‌رسانی کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین برای تامین ارزاق و مایحتاج عمومی به ویژه در اطراف حرم مطهر چندین تمهید ویژه در نظر گرفته شده که شامل افزایش تعداد نانوایی‌ها، افزایش تعداد نانوایی‌های سیار و افزایش ساعات پخت و نهایتا سهمیه‌بندی آرد و نان است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی سامانه «نماد» برای اعلام نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی تصریح کرد: به زائران توصیه می‌شود این سامانه را بررسی کنند تا از نرخ‌های اسکان باخبر باشند.

وی تاکید کرد: البته بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی برای ساماندهی خانه‌مسافرها، آن دسته از اماکنی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، پلمب خواهند شد. براساس بررسی‌ها اغلب مشکلاتی که برای زائران خصوصا در زمینه‌های خدماتیف بهداشت و درمان و امنیت ایجاد می‌شود مربوط به همین مجموعه‌های غیرمجاز است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ایام پایانی ماه صفر امسال استانداری و شهرداری تهران به عنوان معین مشهد با ما همکاری خواهند داشت.

گنابادی‌نژاد گفت: در حال حاضر شهرداری مشهد قرار است برای تامین پارکینگ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات شهری به صورت جدی پای کار است و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، امید است بتوان چالش‌های احتمالی را به خوبی مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع تامین راهنمای زائر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های قرارگاه خدمات سفر استان است و از همین رو مقرر شد میزان خدمات در این حوزه به صورت کمی و کیفی افزایش پیدا کند. در همین راستا بر استفاده از ظرفیت رادیوزیارت، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف استان متمرکز هستیم تا اطلاع‌رسانی به زوار به خوبی انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->